برای دسترسی سریع‌تر به آخرین اخبار اقتصادی روز ایران و جهان، عضو کانال تلگرام «اسپات نیوز» شوید.

شرکت تویوتا

تویوتا؛ ارزشمندترین برند خودروسازی جهان در سال ۲۰۲۰

02:21۰

همه گیری ویروس کرونا در سال ۲۰۲۰، چالش های بسیاری را برای تمامی کشورها به وجود آورده است. از جمله این مسائل ضرر و زیان های اقتصادی برخاسته از همه گیری این ویروس است. دپارتمان امور اقتصادی و اجتماعی ملل متحد (DESA) در به‌روزرسانی جدیدی که برای گزارش خود موسوم به «وضعیت و چشم‌اندازهای اقتصاد جهان ۲۰۲۰» ارائه کرد، نوشت با وجود کاهش موج پاندمی کووید-۱۹، اقتصاد جهان در سال ۲۰۲۰ با تحمل ۵/ ۸ تریلیون دلار زیان، تا ۲/ ۳ درصد کوچک خواهد شد. این بحران موجب از بین رفتن حدود چهار سال دستاورد تولید اقتصادی جهان خواهد شد.

به گزارش اسپات نیوز، با وجود گذشت نزدیک به یک سال از زمان شیوع این ویروس، هنوز خبری از واکسن یا کاهش روند گسترش آن نیست و به نظر نمی‌رسد کسب و کار‌های مختلف بتوانند به این زودی‌ها به وضعیت عادی برگردند. این امر سبب شده اکثر شرکت‌ها با اتخاذ استراتژی‌های جدید سعی کنند خود را با شرایط موجود تطبیق داده و هر یک جایگاهی متناسب را در اختیار بگیرند.

در دنیای تجارت، چنین مساله‌ای به معنای دگرگونی و بالا و پایین شدن جایگاه شرکت‌ها در صنایع مختلف است و در صورت تصمیم‌گیری اشتباه این احتمال وجود دارد که آثار خیلی زیان‌باری دامن‌گیر یک شرکت شود.

همانطور که قبلا به اطلاعتان رساندیم، «اینتربرند» گزارش «برترین برند‌های جهان» (Best Global Brands) در سال ۲۰۲۰ را منتشر کرده است. طبق این گزارش کمپانی اپل توانسته لقب ارزشمندترین برند را در سال جاری از آن خود کند.

۳ فاکتور کلیدی در رتبه‌بندی برندها

اینتربرند در رتبه‌بندی برندها از سه فاکتور کلیدی استفاده می‌کند که عبارتند از:

  • عملکرد مالی محصولات و خدمات برند
  • نقش برند در تصمیم‌گیری مشتریان برای خرید
  • قدرت رقابت‌پذیری برند و توانایی آن در ایجاد حس وفاداری، تضمین تقاضای پایدار و سود آینده

بر اساس ارزیابی‌های اینتربرند، در صنعت خودرو این شرکت تویوتا است که دوباره در رتبه نخست ایستاده و نام آن در لیست ۱۰۰ برند برتر دیده می‌شود. ارزش این خودروساز ژاپنی که در بین تمامی برندها حائز رتبه هفتم شده، ۵۱,۵۹۵ میلیون دلار برآورد شده است. پس از تویوتا مرسدس بنز با ارزش ۴۹,۲۶۸ میلیون دلار در رتبه دوم برترین برندهای خودرویی قرار دارد. رتبه سوم هم به دیگر خودروساز لوکس آلمانی یعنی ب‌ام‌و رسیده است. ارزش این برند پرطرفدار ۳۹,۷۵۶ میلیون دلار تخمین زده می‌شود.

نکته جالب رتبه‌بندی امسال اینتربرند، حضور مجدد تسلا در بین صد برند ارزشمند جهان است. ارزش بازار این خودروساز کالیفرنیایی که رتبه کلی چهلم را کسب کرده، ۱۲,۷۵۸ میلیون دلار محاسبه شده است.

ناگفته نماند پس از اپل، آمازون، مایکروسافت، گوگل و سامسونگ به ترتیب در رتبه‌های دوم تا پنجم ایستاده‌اند.

انتهای پیام

منبع
دیجیاتو
لینک کوتاه
http://spotnews.ir /?p=4444

بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند