برای دسترسی سریع‌تر به آخرین اخبار اقتصادی روز ایران و جهان، عضو کانال تلگرام «اسپات نیوز» شوید.

عدم تحویل به‌موقع کالا، دغدغه اصلی مشتریان در خرید اینترنتی

03:00۰

موضوع عدم ارائه کالا و یا خدمت مورد نظر بیشترین شکایت ثبت شده در اتحادیه کسب وکار های مجازی را داشته است. موضوع عدم تامین کالا و عدم تحویل به موقع کالا همواره جزو مشکلات اصلی تمام مشتریان در طول سالهای مختلف است که به ضعف لجستیک و دیگر موارد در کسب‌وکارها برمی‌گردد.

به گزارش اسپات نیوز، اتحادیه کسب و کارهای مجازی گزارشی از روند شکایات ثبت شده در این سامانه توسط مردم از حد فاصل تیر تا مهر منتشر کرده که بر اساس آمار مندرج در آن، همچنان معضل‌هایی مثل «عدم تحویل و تامین کالا» بیشترین دایره شکایات مردمی از فروشگاه‌های اینترنتی است.

در گزارش جدیدی که این اتحادیه پیرو گزارش قبلی یعنی گزارش «بررسی سه سال شکایات ثبت شده» منتشر ساخته؛ بیش از ۲۵ درصد از شکایت‌های بررسی شده در اتحادیه کسب و کارهای مجازی در ۳ ماهه تابستان مربوط به کسب و کارهایی بوده که عضو اتحادیه نیستند و ۱۷ درصد از شکایت‌ها را سازمان توسعه تجارت الکترونیکی برای بررسی به اتحادیه ارجاع داده است. در این میان بیش از ۴۱ درصد از  شکایت‌های مطرح شده از کسب و کارهای مجازی مربوط به «عدم ارائه کالا یا خدمت مورد نظر» بوده است.

از تیر تا مهر ماه سال جاری این اتحادیه توانسته بیش از ۲۹۹۴ فقره از شکایات ثبت و ارجاع شده از طرف سازمان صمت، سازمان تجارت الکترونیک و اتاق اصناف ایران را مورد بررسی قرار دهد که از این تعداد ۵۶/۶۴ درصد از  اعضای اتحادیه ، ۲۵/۹۳ درصد از کسب  وکار های غیر عضو و ۱۷/۴۳ درصد از طرف سازمان های ذکر شده هستند.

شکایات بررسی شده در ۴ موضوع ثبت شده که تخلفات و جرایم فصل هشتم قانون نظام صنفی با ۳۵/۸۷ درصد بیشترین سهم از شکایات ثبت شده را دارد. . طبق این گزارش، از بین موضوعات «تخلفات و جرایم فصل هشتم قانون نظام صنفی»، «تخلفات و جرائم ماده ۵ آیین‌نامه اجرایی ماده ۸۷ قانون نظام صنفی»، «تخلفات و جرائم ماده ۱۳ آیین‌نامه اجرایی ماده ۸۷ قانون نظام صنفی» و «سایر»، موضوع «تخلفات و جرایم فصل هشتم قانون نظام صنفی» با ۳۵/۸۷ درصد بیشترین سهم از شکایت‌های ثبت شده را دارد. فصل هشتم قانون نظام صنفی به تخلفاتی چون گران‌فروشی، کم‌فروشی و تقلب و غیره و جریمه‌های این تخلفات پرداخته است.

موضوع عدم ارائه کالا و یا خدمت مورد نظر نیز بیشترین شکایت ثبت شده در اتحادیه کسب وکار های مجازی را داشته است. موضوع عدم تامین کالا و عدم تحویل به موقع کالا همواره جزو مشکلات اصلی تمام مشتریان در طول سالهای مختلف است که به ضعف لجستیک و دیگر موارد در کسب‌وکارها برمی‌گردد؛ موضوعی که به نظر می‌رسد تمامی کسب‌وکارها باید در راستای بهبود آن تلاش مضاعفی داشته باشند. با نگاهی اجمالی به مشکلات کاربران می‌توان گفت مشکلی چون عدم پاسخگویی به اعتراض مشتریان نیز تقریبا جزو دغدغه‌های اصلی کاربران به شمار می‌رود و این مساله نشان‌دهنده اهمیت بخش CRM شرکت‌ها و پشتیبانی آنهاست که در بسیاری از کسب‌وکارها جدی تلقی نمی‌شود.

عدم انطباق کیفیت کالای تحویلی با تصویر با ۳۹/۵۲ درصد بیشترین شکایت ثبت شده در اتحادیه کسب وکارهای مجازی را به خود اختصاص دادند. نقض حفاظت از داده‌های مصرف‌کننده با ۱/۲۶ درصد و عدم اجرای ضوابط قیمت‌گذاری و توزیع با ۱/۸۹ درصد از جمله موضوعاتی هستند که کمترین شکایت‌ها را به خود اختصاص دادند.

لازم به ذکر است که اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی اعلام کرده در این بازه زمانی سه ماهه، واحد شکایات این اتحادیه توانسته ۸۵ درصد از شکایات وارده را بررسی و وضعیت آنها را مختومه اعلام کرده است .

انتهای پیام

منبع
دیجیاتو
لینک کوتاه
http://spotnews.ir /?p=7446

بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند