برای دسترسی سریع‌تر به آخرین اخبار اقتصادی روز ایران و جهان، عضو کانال تلگرام «اسپات نیوز» شوید.

قیمت آجیل شب یلدا

قیمت آجیل شب یلدا چقدر است؟

رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار تهران با بیان این که به دلیل مسائل ناشی از کرونا و کاهش سطح درآمد با افت فروش مواجه شده‌ایم، حداکثر قیمت فروش هر کیلوگرم آجیل شب یلدا را ۱۷۰ هزار تومان اعلام کرد.

به گزارش اسپات نیوز، مصطفی احمدی گفت: خشکبار و آجیل نسبت به سال گذشته حدود ۴۰ درصد گران شده و این گرانی ناشی از افزایش هزینه‌های تولید است.

رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار تهران افزود: عوال موثر بر افزایش هزینه تولید افزایش هزینه بیمه، مالیات و هزینه حمل‌ونقل است به طوری‌که در مواردی حتی هزینه حمل‌.نقل از هزینه کالا نیز بیشتر است.

۲ دلیل برای کاهش ۷۰ درصدی فروش

وی با اشاره به افت فروش نسبت به سال گذشته بیان داشت: حدود ۷۰ درصد نسبت به سال گذشته افت فروش داشته‌ایم که عوامل موثر بر این موضوع مسائل مربوط به کرونا و امتناع مردم از خرید مواد غذایی فله‌ای و همچنین کاهش سطح درآمد است.

احمدی با بیان اینکه آجیل و خشکبار فاقد قیمت مصوب است، گفت: حداقل و حداکثر قیمت برای آجیل شب یلدا بین ۱۲۰ تا ۱۷۰ هزار تومان تعیین شده است.

احمدی بیان داشت: البته اعلام قیمت آجیل شب یلدا بین ۱۲۰ تا ۱۷۰ هزار تومان به منزله این نیست که آجیلی به قیمت بالاتر یا پایین‌تر از قیمت مذکور عرضه نمی‌شود بلکه ممکن است با تغییر ترکیب، محتویات و کیفیت آجیل قیمت هر کیلوگرم از این محصول بیش از قیمت ۱۷۰ هزار تومان شود.

وی اظها ر داشت: در قیمت ۱۲۰ تا ۱۷۰ هزار تومان معمولا مواد به‌کار گرفته به صورت پسته و فندق است اما اگر قرار باشد به جای پسته از مغز پسته و به جای فندق از مغز فندق در ترکیب آجیل شب یلدا استفاده شود قطعا قیمت افزایش می‌یابد و حتی ممکن است بیش ۵۰ هزار تومان این اختلاف قیمت در هر کیلوگرم ایجاد شود.

احمدی اظهار داشت: البته آجیل شب یلد به قیمت کمتر از هر کیلوگرم ۱۲۰ هزار تومان نیز در بازار موجود است و قطعا این آجیل از کیفیت پایین‌تری برخوردار است.

وی همچنین بیان داشت: بخشی از آجیل از محل واردات تامین می‌شود به طوری‌که بادام هندی یکی از کالاهای وارداتی در این بخش است.

انتهای پیام

منبع
فارس
لینک کوتاه
http://spotnews.ir /?p=9637

180 نوشته
از همان اوایل نوجوانی، علاقه موازی به فضای رسانه و فناوری اطلاعات باعث شد تا در حوزه‌های مختلف از جمله چندرسانه‌ای، تکنولوژی، اقتصاد و حتی سیاست، قدم بردارم. سلیقه متفاوت در نوع بازتاب اخبار هم موجب شد تا از گرافیک به عنوان یکی از بازوهای کمکی بهره ببرم.

بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند