برای دسترسی سریع‌تر به آخرین اخبار اقتصادی روز ایران و جهان، عضو کانال تلگرام «اسپات نیوز» شوید.

سامسونگ و ال جی

مسیر دشوار کره‌ای‌ها برای بازگشت به بازار لوازم خانگی

02:00۱

بیشتر از دو سال از آغاز شایعات مبنی بر سامسونگ و ال‌جی با بازار لوارم خانگی ایران می‌گذرد. اواسط اردیبهشت سال ۹۸ بود که این خبر تکذیب شد اما چندی بعد، در بهمن‌ماه همان سال، خبر خداحافظی سامسونگ با بازار لوازم خانگی ایران تحت تاثیر تحریم‌های آمریکایی، توسط منابع خبری مختلف اعلام شد و حدود ۳۰ درصد از نیروی کار در این بخش، به ناچار بیکار شدند.

در آن زمان، سید عباس موسوی سخنگوی وقت وزارت امور خارجه، در توئیتی تاکید کرد که ایران دوستان روزهای سخت خود را فراموش نمی‌کند.

در همان روزها، رئیس هیات مدیره انجمن لوازم صوتی و تصویری ایران بیان کرد که در هفته‌های آینده، نخستین محصولات جایگزین سامسونگ با برند «سام» وارد بازار می‌شود و «جی‌پلاس» هم جایگزین ال‌جی خواهد بود.

۸۰ درصد از محصولات خارجی موجود قاچاق هستند

چند ماه پس از این اتفاقات، در خردادماه سال ۹۹، رئیس اتحادیه لوازم خانگی خبر داد که سهم محصولات ایرانی از حدود ۳۰ درصد به ۷۰ درصد رسیده و بازار در دستان برندهای داخلی قرار گرفته است. وی به این نکته هم اذعان داشت که حدود ۸۰ درصد از محصولات خارجی موجود، به صورت قاچاق وارد کشور شده است.

دلیل تداوم خرید از ال‌جی و سامسونگ

اما سوال اصلی اینجا مطرح می‌شود که چه چیزی باعث شده تا برخی از مردم همچنان به دنبال خرید از برندهای همانند سامسونگ و ال‌جی که حتی دیگر نمایندگی رسمی هم ندارد، باشند. برخی معتقدند اجناس تولید داخل از نظر قیمتی، جذابیت لازم را برای رقابت با برندهای کره‌ای ندارند. علاوه بر آن، از نظر کیفیت نیز محصولات کره‌ای از کیفیت ساخت بالاتری بهره می‌برند.

۴۰ درصد از سهم بازار در اختیار اسنوا

البته با این وجود و بنا به اعلام معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور، هم‌اکنون در روزهایی که ورود لوازم خانگی سامسونگ و ال‌جی به کشور ممنوع اعلام شده، اسنوا حدود ۴۰ درصد از سهم بازار لوازم خانگی را در اختبار دارد.

یک نکته مهم در این میان اما کاملا مشهود است و آن واقعی شدن نرخ دلار به مطلوبیت بخشیدن به مصرف خانوار ایرانی است.

انتهای پیام

لینک کوتاه
http://spotnews.ir /?p=11332

356 نوشته
از همان اوایل نوجوانی، علاقه موازی به فضای رسانه و فناوری اطلاعات باعث شد تا در حوزه‌های مختلف از جمله چندرسانه‌ای، تکنولوژی، اقتصاد و حتی سیاست، قدم بردارم. سلیقه متفاوت در نوع بازتاب اخبار هم موجب شد تا از گرافیک به عنوان یکی از بازوهای کمکی بهره ببرم.

1 دیدگاه

  1. anna.fakoor96

    جالب بودش ممنون

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند