با اینکه در کشور تولیدکنندگان معتبر و مطرحی وجود دارند که حجم بالایی از تقاضای خرید خودرو را پوشش میدهند اما صنعت خودرو ایران اتکای بسیار زیادی به خودروهای وارداتی دارد.
به گزارش اسپات نیوز، سلیقه خودرویی ما ایرانی ها در دوره های مختلف، متفاوت بود؛ در دهه ۴۰ شمسی، آمریکایی های بزرگ جثه سهم عظیمی از بازار خودروی ایران را از آن خود کردند؛ کمی بعدتر و در دهه ۵۰ شمسی، آلمانی ها مورد توجه قرار گرفتند؛ دهه ۶۰ و ۷۰ را با خودروهای مردمی ژاپنی، کُره ای و در کل شرقی گذراندیم و پس از بازگشایی واردات خودرو در سال ۲۰۰۵ میلادی، خودروهایی تحت عنوان خودروهای شاسی بلند، جایگاه مناسب خود را در بازار تشنه ایران به خوبی پیدا کرد. تا پیش از واردات خودروهای خارجی و تغذیه مناسب بازار، نیسان رونیز، انواع پاترول، میتسوبیشی پاجرو و در نهایت وانت نیسان پیک آپ و تعداد نسبتا محدودی تویوتا “لندکروز اتاق ۱۰۰” تنها گزینه های بلندقد رایج در بازار بودند. طی چند سال اخیر خودروهای شاسی بلند بسیار متنوعی وارد بازار شده است اما قیمت آنها بهحدی بالا است که خرید این خودروها تنها از عهده عده خاصی از افراد جامعه برمیآید؛ مطمئنا قیمت ارزان برخی شاسیبلندها نسبت به سایر مدل ها می تواند باعث ترغیب بسیاری مردم به خرید این مدل ماشین ها شود.
در جدول زیر لیست ارزان ترین خودروهای شاسی بلند را مشاهده می کنید:
قیمت بازار انواع خودرو شاسی بلند ارزان |
||
برند |
مدل |
قیمت |
ام وی ام X22 اتوماتیک لاکچری |
۱۳۹۸ |
۳۷۸،۰۰۰،۰۰۰ |
ام وی ام X22 اتوماتیک اسپرت اکسلنت |
۱۳۹۸ |
۳۸۳،۰۰۰،۰۰۰ |
ام وی ام X33 S اتوماتیک اسپرت |
۱۳۹۸ |
۴۳۲،۰۰۰،۰۰۰ |
ام وی ام X55 اکسلنت |
۱۳۹۸ |
۶۵۲،۰۰۰،۰۰۰ |
جک S3 اتوماتیک |
۱۳۹۹ |
۶۰۸،۰۰۰،۰۰۰ |
چانگان CS 35 (مونتاژ) |
۱۳۹۹ |
۵۵۱،۰۰۰،۰۰۰ |
انتهای پیام