جهت دسترسی سریع‌تر به آخرین اخبار اقتصادی روز ایران و جهان، کانال تلگرام «اسپات نیوز» را دنبال کنید

خسارت لوازم خانگی

خسارت وسایل خانگی متضرر از خاموشی‌های مکرر پرداخت می‌شود

02:00۰

قطعی برق و خاموشی طی چند سال گذشته به امری تکراری در کشور بدل شده است که دردسرهای زیادی را برای مردم به همراه دارد. یکی از بزرگترین نگرانی‌ها در این باره بروز خسارت ناشی از مشکلات شبکه و سوختن وسایل و تجهیزات خانگی است که طبق اظهار  سخنگوی صنعت برق، سامانه‌ای برای پرداخت خسارت به مشترکان خانگی در نظر گرفته شده است.

به گزارش اسپات نیوز، مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق با اشاره به این که شرکت‌های برق منطقه‌ای ساعات محدودیت استفاده و خاموشی را از طریق سایت، سامانه «برق من» و ارسال پیامک برای شهروندان تهرانی اطلاع رسانی می‌کنند، گفت: در صورتی که وسایل مشترکان بخش خانگی به دلیل نوسانات برق دچار آسیب شوند، کارشناسان بیمه ما حضور پیدا کرده و با بررسی شرایط، آن را در سامانه ثبت و پس از رسیدگی، هزینه‌های ناشی از خسارت وارده را پرداخت می‌کنیم.

او از مشترکان خانگی و تجاری خواست در صورت بروز خسارت، نوع وسیله را در سامانه bime.tavanir.org.ir  ثبت کنند.

‎رجبی مشهدی به فعالیت ماینرهای غیرمجاز، که تجهیزات صنعت برق کشور را نیز در معرض خطر قرار داده است، اشاره کرد و گفت: فعالیت ماینرها باعث سرقت کابل، سوختن فیوز و غیره نیز شده که این امر نیز در خاموشی بی اثر نبوده است.

‎راه اندازی سامانه بیمه مشترکان برق موضوع تازه‌ای نبوده و پیش از این نیز مشترکان خانگی و تجاری می‌توانستند جهت ثبت درخواست‌ها و خسارت‌های مالی، جانی و نقص عضو ناشی از حوادث شبکه برق اقدام کنند که پس از بررسی و ارزیابی نماینده بیمه، نسبت به پرداخت خسارت توسط شرکت بیمه‌گر، اقدام می‌شود.

‎مشترکان پس از مراجعه این سامانه با دو گزینه اعلام و پیگیری خسارت مواجه می‌شوند. در ابتدا  برای اعلام خسارت اقدام کنند و با وارد کردن شناسه قبض، ثبت مشخصات فردی و مدارک اولیه، توضیح درباره اطلاعات خسارت و ثبت مدارک تکمیلی آن، درخواست فرد در سامانه ثبت شده و با کد رهگیری می‌توانند جهت پیگیری خسارت خود اقدام کنند.

انتهای پیام

لینک کوتاه
https://spotnews.ir /?p=12759

بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند
Banner psd created by oxurra - www.freepik.com