معاون بازرسی و نظارت اتاق اصناف ایران درباره انتقاد تولیدکنندگان از فروشگاههای زنجیرهای به دلیل دریافت هزینههای سرسام آور، گفت: «اگر فروشگاههای زنجیرهای با تهدید یا با اجبار این مبالغ را از تولیدکنندگان دریافت کنند، تخلف میکنند و قابل پیگیری است. البته تولیدکننده باید به صورت رسمی شکایت و این ادعا را ثابت کند.»
به گزارش اسپات نیوز، حدود یک ماه پیش چند تولیدکننده از هزینههای سرسامآوری که فروشگاههای زنجیرهای از آنها دریافت میکنند انتقاد کردند. تا جایی که طبق گفته برخی از آنها، فقط میتوانند ۴۰ درصد از قیمت درج شده روی کالا را از فروشگاهها دریافت کنند و مابقی صرف هزینه ورود به فروشگاه زنجیرهای، خسارت، بازاریابی و غیره میشود که همان مبلغ را هم قسطی و با دیرکرد پرداخت میکنند. این موضوع از اتحادیه فروشگاههای زنجیرهای هم پیگیری شد و یکی از اعضای این اتحادیه دریافت هزینههای یاد شده از تولیدکنندگان را تایید کرد و با اشاره به هزینههای چند صد میلیونی بیلبوردهای تبلیغاتی گفت: «حضور در یک فروشگاه زنجیره ای به عنوان یکی از اثرگذارترین کانالهای تبلیغاتی، نیاز به برنامهریزی برای بهرهبرداری هرچه بیشتر از حضور در شلف فروشگاه دارد.»
معاونت بازرسی اتاق اصناف میگوید: «در صورت شکایت رسمی، امکان پیگیری ماجرا در سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان که زیرمجموعه وزارت صمت است و همچنین معاونت نظارت و بازرسی اتاق اصناف، وجود دارد.»
بهنام نیک منش اظهار کرد: «تولیدکنندگان میتوانند به سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، سازمانهای صنعت، معدن و تجارت استانها و معاونت نظارت و بازرسی اتاق اصناف ایران شکایت کنند، اما تاکنون هیچ گزارشی در این رابطه دریافت نکردیم.»
وی با بیان اینکه اگر توافق بین دو طرف منعقد شده باشد وضعیت متفاوت است، تصریح کرد: «اگر فروشگاههای زنجیرهای با تهدید یا با اجبار این مبالغ را از تولید کنندگان دریافت کنند، تخلف میکنند و قابل پیگیری است. البته فرد تولیدکننده باید با گزارش و شکایت رسمی مراجعه کند.»
معاون نظارت و بازرسی اتاق اصناف ایران تاکید کرد: «اگر تولیدکنندگان به صورت رسمی شکایت و این ادعا را ثابت کنند، حتماً مراجع رسیدگی خواهند کرد.»
انتهای پیام
خیلی عالی