جهت دسترسی سریع‌تر به آخرین اخبار اقتصادی روز ایران و جهان، کانال تلگرام «اسپات نیوز» را دنبال کنید

فضای مجازی

اختصاص اینترنت انتخاباتی بر اساس کد ملی

02:00۰

در راستای اختصاص دادن اینترنت رایگان به کاندیداهای ریاست‌جمهوری و بسته‌های هفت گیگابایتی به همه مردم، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: «از آنجاکه ممکن است یک نفر ۱۰ سیم‌کارت داشته باشد و یک نفر یک سیم‌کارت، برای هر کد ملی فقط یک بسته و آن هم روی شماره‌ای که درخواست دهد، فعال می‌شود.»

به گزارش اسپات نیوز، محمدجواد آذری جهرمی، درباره ارائه اینترنت رایگان به کاندیداهای ریاست جمهوری، گفته بود: «تخصیص اینترنت رایگان به کاندیداهای ریاست جمهوری به معنای ارائه بسته اینترنت رایگان مصرفی نیست. منظور ارائه بسته امکانات تبلیغاتی در فضای مجازی اعم از ارتباط ویژه با مخاطبان در شبکه‌های اجتماعی داخلی، تسهیلات ارتباطی، خدمات صوت و تصویر فراگیر است که به کاندیدهای تائید صلاحیت‌شده شورای نگهبان اختصاص پیدا می‌کند.»

وی همچنین افزود: «به منظور ترویج تبلیغات انتخابات در فضای مجازی به جای تجمعات خیابانی و میدانی، هفت گیگابایت اینترنت یک ماهه رایگان به همه مردم ایران دارای سیم‌کارت و با ارائه کد ملی عرضه می‌شود و افراد می‌توانند با مراجعه به http://www.ictgifts.ir نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.»

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در اینستاگرام و در پاسخ به اینکه چرا برای فعال‌سازی بسته‌های رایگان ثبت‌نام لازم است و کد ملی افراد گرفته می‌شود گفت: «ممکن است یک نفر مجموعا ۱۰ سیم‌کارت داشته باشد و یک نفر یک سیم‌کارت، به همین دلیل برای هر کد ملی تنها یک بسته و آن هم روی شماره‌ای که خود فرد درخواست دهد، فعال می‌شود.»

او همچنین در پاسخ به این سوال که چرا برای افراد زیر ۱۸ سال بسته اینترنت رایگان ارائه نمی‌شود، گفت: «مطابق مقررات فعلی، مالکیت خط تلفن یا سیم‌کارت صرفا برای افراد ۱۸ سال به بالا مقدور است و بسته‌ها هم روی سیم‌کارت ارائه می‌شود.»

در این راستا امیر ناظمی، رئیس سازمان فناوری اطلاعات در توئیتر نوشت: «تمامی نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری می‌توانند تلویزیون اینترنتی خود را در زمان رقابت‌های انتخاباتی ایجاد کنند. این نخستین بار است که نامزدهای انتخابات می‌توانند در چارچوب قوانین کشور و نظارت صداوسیما به پخش برنامه‌های آنلاین جهت تشریح برنامه‌ها و رویکرد خود استفاده کنند.»

وی همچنین نوشت: «بر اساس مصوبه «کمیسیون تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری» نظارت محتوایی انتخابات در فضای مجازی بر عهده ساترا و ایجاد زیرساخت‌ برعهده وزارت ارتباطات است. همچنین تلویزیون هر کاندیدا از طریق کانال مستقلی روی IPTVهای دارای مجوز پخش می‌شود.»

انتهای پیام

منبع
ایسنا
لینک کوتاه
https://spotnews.ir /?p=13049

بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند
Banner psd created by oxurra - www.freepik.com