جهت دسترسی سریع‌تر به آخرین اخبار اقتصادی روز ایران و جهان، کانال تلگرام «اسپات نیوز» را دنبال کنید

بلوبانک

بلوبانک به زودی به طور گسترده وارد بازار می‌شود

03:00۰

بلوبانک پس از تست‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری مختلف برای ورود گسترده به بازار در حال آماده شدن است.

به گزارش اسپات نیوز، بلوبانک یک نئوبانکی است که بیشتر از هر چیزی بر تجربه مشتری تمرکز دارد. چندین سال است که بانک‌های سنتی با ارائه سرویس‌های اینترنت و موبایل بانک سعی در ساده‌سازی استفاده از خدمات بانکی داشته‌اند اما نئوبانک‌ها در تلاش‌اند تا تمامی خدمات بانکی اعم از احراز هویت، باز کردن حساب، گرفتن وام و غیره را در بستر اپلیکیشن‌های موبایلی و بدون نیاز به مراجعه حضوری برای مشتریان خود عرضه کنند.

همچنین با توجه به این که دیگر خبری از شعبه فیزیکی و کارمند در نئوبانک‌ها نیست، هزینه‌های بانک‌ بسیار کاهش می‌یابد که می‌توان منابع مالی صرفه جویی شده را در زمینه‌های دیگری مثل تحقیق و توسعه استفاده کرد یا کارمزد خدمات را کاهش داد تا مشتریان بیشتری را جذب خود کنند.

به طور کلی تفاوت بانک‌های سنتی و نئوبانک در تصویر زیر قابل مشاهده است:

بلوبانک اگرچه هنوز به شکل رسمی آغاز به کار نکرده است ولی این روزها در شبکه‌های اجتماعی سرو صدای زیادی به پا کرده است. این نئوبانک به کاربران اجازه می‌دهد به شکل غیر حضوری حساب باز کنند و از امکانات یک بانک به شکل دیجیتالی حتی در ساعات غیراداری و تعطیلات بهره‌مند شوند. در حالی که تعداد کاربران این سرویس بانکی هنوز مشخص نیست اما مدیران بلوبانک اعلام می‌کنند که این بانک دیجیتالی رکورد بیش از ۵۰ هزار تراکنش روزانه را شکسته و حالا پس از تست‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری مختلف برای ورود گسترده به بازار آماده می‌شود.

این نئوبانک جدید محصول بانک سامان است. در واقع، بلوبانک با مالکیت و سرمایه‌گذاری بانک سامان در سال ۱۳۹۸ متولد شد و در اسفند ۱۳۹۹ نسخه آزمایشی خود را عرضه کرد. در چند ماه اخیر کاربران بسیاری در شبکه‌های اجتماعی از این نئوبانک به خوبی یاد کرده‌اند و عده دیگری نیز ابهام‌هایی جدی را مطرح کرده‌اند. مدیران بلوبانک با برگزاری یک رویداد خبری تلاش کردند تا به سوالات و ابهام‌ها پاسخ داده و جزئیات فعالیت خود را شرح دهند.

نئوبانک؛ مستقل و آماده

«جمال غضنفری»، مدیر امور فنی بلوبانک، با شاره به این که کل زیرساخت‌های بلوبانک مستقل از بانک سامان است، توضیح داد: «ما همه چیز را از نو ساخته‌ایم و صرفا به شکل سنتی یک کانال جدید ایجاد نکرده‌ایم. نرم‌افزار، کربنکینگ، سیستم‌های صدور کارت و تراکنش همه را خودمان توسعه داده‌ایم و بیشتر از ۲ سال برای اینکار زمان گذاشته‌ایم.»

غضنفری تصریح کرد: که تست‌های امنیتی روی این زیرساخت انجام شده و با تست‌های مختلف روی نرم‌افزار و سخت‌افزار بلوبانک، اکنون بلوبانک آمادگی ورود گسترده به بازار را دارد.

وی در خصوص هسته بلوبانک اعلام کرد: «کربنکینگ بلوبانک ۱۰۰ درصد به شکل داخلی توسعه پیدا کرده، بسیار به‌روز است و به همین دلیل مشکلاتی که در کرهای ۲۰ ساله وجود دارد را هم ندارد. هم از نظر تکنولوژی جدید است و هم با توجه به نرم‌افزار می‌توانیم منابع سخت‌افزاری کم‌تری را به کار ببریم.»

«محسن محمدیان»، مدیر امور مشتریان بلوبانک عنوان کرد: یکی از چالش‌هایی که بلوبانک آن را حل می‌کند، مشکل دسترسی به بانک در تعطیلات و ساعات غیراداری است.

او ادامه داد: اکنون بیشتر از ۶۰ درصد درخواست‌های احراز هویت و افتتاح حساب در ساعت ۴ عصر تا ۶ صبح برای بلوبانک ارسال می‌شود.

به گفته وی ماموریت بلوبانک کاهش هزینه‌های خودش، و تلاش برای خلق تجربه‌ای تازه با توجه به اصل خدمات است.

انتهای پیام

منبع
دیجیاتو
لینک کوتاه
https://spotnews.ir /?p=13923

بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند
Banner psd created by oxurra - www.freepik.com