قیمت بلیت هواپیما ، با وجود مخالفت و برخورد سازمان هواپیمایی کشوری، افزایش یافته است و شرکتهای هواپیمایی بلیطها را بالاتر از سقف تعیین شده و با قیمت دلخواه خود به فروش میرسانند.
به گزارش اسپات نیوز، قیمت بلیت هواپیما در روزهای اخیر افزایش یافته است و با وجود اینکه مسئولان سازمان هواپیمایی کشوری و شخص وزیر نسبت به آن موضع گرفته و آن را غیر قانونی دانستهاند، شرکتهای هواپیمایی به نظر توجهی به این اظهارات و سقف تعیین شده برای نرخ پروازهای داخلی ندارند.
البته طی ماهها و روزهای گذشته اظهارات مختلفی از سوی مسئولان سازمان هواپیمایی کشوری و حتی وزیر راه و شهرسازی مطرح شده که با این افزایش قیمتها مخالفت کردهاند،تا جایی که ابوالقاسم جلالی، معاون هوانوردی و امور بینالملل سازمان هواپیمایی کشوری در این باره اعلام کرد: فعلا هیچ برنامهای برای افزایش قیمت بلیت هواپیما در پروازهای داخلی وجود ندارد.
جلالی ادامه داد: برای پیشگیری و جلوگیری از بروز تخلفات احتمالی در این زمینه، نظارتهای لازم در زمینه مانند گذشته انجام خواهد شد و ادامه پیدا خواهد کرد تا نرخ مصوب اعلام شده به درستی اعمال شود.
بیشتر بخوانید:
- افزایش قیمت بلیت هواپیما مجوز ندارد!
- افزایش قیمت بلیت هواپیما؛ علت چیست؟
- قیمت جدید بلیت هواپیما در مسیرهای داخلی اعلام شد
اما این مخالفتها به جایی نرسیده و شرکتهای هواپیمای نرخنامه مصوب آبان ماه سال گذشته را رعایت نمیکنند، چرا که به عنوان مثال بر اساس نرخ مصوب اعلام شده، حداکثر قیمت بلیت برای پرواز تهران-مشهد ۷۷۱ هزار و ۲۰۰ تومان است اما شرکتهای هواپیمایی آن را تا یک میلیون ۷۸ هزار و ۵۰۰ تومان میفروشند!
با این که سقف نرخ مصوب برای پرواز تهران-شیراز ۶۷۳ هزار و ۷۰۰ تومان است، اما قیمت بلیت این پرواز تا ۸۷۰ هزار و ۴۰۰ تومان افزایش یافته است.
این افزایش قیمت در مسیرهای دیگر نیز اتفاق افتاده اما مشخص نیست چرا سازمان هواپیمایی کشوری به عنوان دستگاه حاکمیتی به این مسئله ورود پیدا نمیکند و خبری از اصلاح قیمتها و برخورد با متخلفان در این زمینه نیست.
البته دو روز پیش محمد حسن ذیبخش، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری در این باره گفته بود که با دستور وزیر راه و شهرسازی، تلاش سازمان هواپیمایی کشوری و پیگیری رسانهها قیمت بلیت هواپیما به نرخ قبل بازگشت و افزایش قیمت بلیت منتفی شد. ایرلاینها موظف شدند مابهالتفاوت قیمت بلیت را به مسافرانی که بلیت را گران خریدند، پرداخت کنند.
در این رابطه مسافران باید ابتدا به شرکتهای هواپیمایی مراجعه کرده و در صورت عدم دریافت پاسخ، شکایت خود را در سامانه شکایات مردمی سازمان هواپیمایی کشوری ثبت کنند تا سازمان این موضوع را پیگیری کند.
انتهای پیام