جهت دسترسی سریع‌تر به آخرین اخبار اقتصادی روز ایران و جهان، کانال تلگرام «اسپات نیوز» را دنبال کنید

به دنبال واژگونی دو اتوبوس خبرنگاران و سرباز معلمان در هفته گذشته، رییس اتحادیه شرکت‌های مسافربری اعتقاد دارد که مشکلاتی که در سوانح جاده‌ای برای اتوبوس‌ها رخ می‌دهد به دلیل ایمن نبودن جاده‌ها، ناوگان فرسوده و راننده است.

جلوگیری از سوانح جاده‌ای بدون بودجه امکان‌پذیر نیست

03:18۰

به دنبال واژگونی دو اتوبوس خبرنگاران و سرباز معلمان در هفته گذشته، رئیس اتحادیه شرکت‌های مسافربری اعتقاد دارد که مشکلاتی که در سوانح جاده‌ای برای اتوبوس‌ها رخ می‌دهد به دلیل ایمن نبودن جاده‌ها، ناوگان فرسوده و راننده است. حل این مشکلات نیازمند اقدامات زیرساختی است که سرمایه و بودجه می‌خواهد.

به گزارش اسپات نیوز، در روزهای پایانی هفته گذشته دو حادثه دلخراش واژگونی اتوبوس خبرنگاران و سرباز معلمان جان دو خبرنگار ایسنا و ایرنا و تعدادی از سرباز معلمان را گرفت اما به نظر تا کنون هیچ یک از دستگاه‌های متولی، از وزارت راه و شهرسازی گرفته تا سازمان راهداری و حتی سازمان محیط زیست به عنوان برگزار کننده تور رسانه‌ای برای خبرنگاران مسئولیت این اتفاق را به عهده نمی‌گیرند و مشکلاتی که در این زمینه وجود دارد و این اتفاقات تلخ را رقم زده است، همچنان پا برجاست.

بیشتر بخوانید:

احمدرضا عامری – رییس اتحادیه شرکت‌های مسافربری-  در این رابطه گفت: «گرچه اتوبوس خبرنگاران برای شبکه حمل و نقل برون شهری نبوده است و بسیاری از سازمان‌ها و مجموعه‌های دولتی برای خود این وسایل حمل و نقل عمومی را در اختیار می‌گیرند اما مشکل اصلی در این زمینه که سبب حادثه‌ساز شدن اتوبوس‌ها می‌شود به زیر ساخت‌هایی مانند جاده‌های ناایمن و ناوگان فرسوده و حتی راننده بر می‌گردد.»

وی افزود: «اگر بخواهیم منصفانه قضاوت کنیم، افزایش جمعیت در سال‌های گذشته متناسب با توسعه در ناوگان حمل و نقل عمومی و جاده‌های کشور نبوده است و تحقق چنین وعده‌هایی بودجه و اعتبار می‌خواهد.»

رییس اتحادیه شرکت‌های مسافربری ادامه داد: «در شرایطی که خرید یک اتوبوس از شرکت‌های داخلی که در سال‌های گذشته حدود ۸۰۰ میلیون تومان بوده به حدود ۵ میلیارد تومان رسیده است چگونه یک راننده توان مالی نوسازی ناوگان خود را دارد و در شرایطی که میانگین سن ناوگان حمل و نقل عمومی مسافری (اتوبوس) در ایران ۱۳ سال است مسلما بروز چنین حوادثی افزایش پیدا خواهد کرد.»

عامری با بیان اینکه استاندارد کشورهای اروپایی برای نوسازی اتوبوس پنج سال است، گفت: «در سال‌های اخیر پیشنهاد دادیم که در ابتدا سن ناوگان حمل‌ونقل عمومی برون شهری را به ۱۰ سال کاهش دهیم و سپس به استانداردهای بین‌المللی نزدیک شویم اما این اتفاق هم نیافتاد. از سوی دیگر کمبود قطعات و لوازم مورد نیاز نیز در بروز مشکلات در این زمینه و بروز سوانح جاده‌ای بی‌تاثیر نیست.»

انتهای پیام

منبع
ایسنا
لینک کوتاه
https://spotnews.ir /?p=17359

بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند
Banner psd created by oxurra - www.freepik.com