جهت دسترسی سریع‌تر به آخرین اخبار اقتصادی روز ایران و جهان، کانال تلگرام «اسپات نیوز» را دنبال کنید

بازگشت رنو

چرا مسئولان به بازگشت رنو علاقه نشان می‌دهند؟

04:00۰

شرکت‌های خودروسازی که با خروج آمریکا از برجام به بهانه‌های مختلف ایران را ترک کرده بودند، اکنون دوباره در پی حضور در بازار خودرو ایران هستند. در این میان اما اقبال به بازگشت رنو در میان مسئولین، بیش از کمپانی‌ها دیگر است!

به گزارش اسپات نیوز، پس از خروج آمریکا از برجام، شرکت‌های خودروسازی که قبل از آن طی دو سال برجام، بازار خودرو ایران را متحول کرده بودند، ایران را ترک کردند. این مسئله حتی شامل بسیاری از شرکت‌های چینی از جمله برلیانس و جیلی هم می‌شد که با بهانه داشتن روابط گسترده مالی با آمریکا و اروپا، همکاری خود را با شرکای ایران متوقف کردند.

اکنون طی چند ماه اخیر، این شرکت‌ها بار دیگر خاستار بازگشت به بازار خودرو ایران هستند. در این میان بازگشت رنو جدی‌تری از دیگر موارد است.

شایان ذکر است که مسئولان ایرانی هم برای بازگشت این خودرو علاقه بیشتری نشان می‌دهند. این در حالی است که رفتار این شرکت در قبال ایران پس از تحریم‌ها نوعی بد‌عهدی محسوب می‌شد.

برای دریافتن علت علاقه بیشتر مسئولین به رنو باید به چند مسئله پرداخت. در وحله اول در بخش خودرو‌های سواری رنو کلیدی‌ترین قرارداد را در صنعت خودرو ایران داشت و قرار بود به صورت مستقیم به تولید خودرو در ایران بپردازد و به این ترتیب ایران را به کانون تولیدی خود در خاورمیانه تبدیل کند.

بیشتر بخوانید:

از نظر برخی تحلیل‌گران، این اقدام می‌توانست صنعت خودرو ایران را متحول کند. یکی از اصلی‌ترین دلایل علاقه بیشتر به بازگشت رنو، امید به کلید خوردن دوباره این پروژه است.

از سویی دیگر، رنو به حفظ کیفیت محصولات تولید شده در ایران، متعهد بود. این خودروساز فرانسوی نظارتی بی قید و شرط بر تولید قطعات در داخل ایران و همچنین نظارت بر خط تولید این محصول داشت. در طول یازده سال تولید محصولات رنو در ایران بر خلاف سایر محصولات که دستخوش تغییر و کاهش کیفیت شدند، تغییری در کیفیت محصولات رنو رخ نداده و این مسئله محبوبیت آن را در میان مردم دوچندان می‌کند.

همچنین گفتنی است که علت دیگر علاقه مسئولین به از سرگیری فعالیت رنو در ایران را می‌توان به آماده بودن زیرساخت‌های تولید و مونتاژ آن مرتبط دانست؛ چرا که شروع فعالیت‌ دیگر شرکت‌های اروپایی در ایران هزینه بیشتری خواهد داشت.

عده‌ای ضمن یادآوری بد‌عهدی این برند با بازگشت آن مخالف هستند. این بد‌عهدی نه فقط به خاطر خروج این برند از ایران است، بلکه بد‌قولی‌های این برند در خصوص را‌ه‌اندازی خط تولید را هم شامل می‌شود. آن‌ها عقیده دارند بازار ایران باید برای برند‌هایی با کارنامه سفیدتر و شرایط منصفانه‌تری برای آماده شود و برند‌ها با رقابت اصولی به این بازار وارد شوند.

انتهای پیام

لینک کوتاه
https://spotnews.ir /?p=17612

327 نوشته
در دنیایی زندگی می‌کنیم که اخبار تعیین‌کننده بسیاری از معادلات جهانی هستند؛ حالا که در این راه قدم نهاده‌ام، انعکاس صحیح وقایع را یکی از مسئولیت‌های اجتماعی خود می‌دانم.

بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند
Banner psd created by oxurra - www.freepik.com