جهت دسترسی سریع‌تر به آخرین اخبار اقتصادی روز ایران و جهان، کانال تلگرام «اسپات نیوز» را دنبال کنید

آغاز فیلترینگ اینستاگرام

استارت‌آپ‌های سودجو در انتظار آغاز فیلترینگ اینستاگرام

04:00۰

از اهداف طرح صیانت از کاربران در فضای مجازی می‌توان به ایجاد آغاز فیلترینگ اینستاگرام اشاره کرد؛ طرحی که به دنبال آن برخی استارتاپ‌های ایرانی برای ۲۰۰ هزار کسب و کار فعال در این پلتفرم کیسه دوخته‌اند.

به گزارش اسپات نیوز، در حالی که طرح صیانت از کابران در فضای مجازی در آستانه تصویب و اجرایی شدن است، برخی از کسب و کار‌ها و استارتاپ‌ها در حال برنامه‌ریزی برای استفاده ازین موقعیت به نفع خود هستند.

اینستاگرام دیگر تنها اپلیکیشنی برای سرگرمی نیست، بلکه به فضای کسب و کار بی واسطه تبدیل شده است. در واقع در این فضا به جای اینکه تولیدکننده کالای خود را در سایت‌های فروش به خریدار عرضه کند، خودش آن را مستقیما برا متقاضی ارسال می‌کند.

از این نحوه خرید و فروش سودی نصیب سایت‌های فروش مثل دیجی‌ کالا نمی‌شود، چرا که دیجی کالا از هر فروش سود چند ده درصدی می‌برد که فروشنده برای جبران آن به ناچار قیمت کالای خود را بالا برده و فروش کمتری خواهد داشت.

طی سال‌های اخیر فروشندگان همواره نسبت به سهم‌ خواهی دیجی‌کالا معترض بوده‌اند. همچنین برخی دیگر گفته‌اند که دیجی کالا اجناس مرجوعی را به نحوی به آن‌ها برگردانده که دیگر قابل فروش نبوده‌اند. این در حالی است که برخی از این اجناس در انبار دیجی کالا آسیب دیده‌اند.

بیشتر بخوانید:

از سوی دیگر، دیجی کالا پول فروشنده را چند ماه بعد واریز می‌کند، در حالی که در اینستاگرام فروشنده در لحظه پول کالایی که می‌فروشد را دریافت می‌کند.

ضمن در نظر گرفتن این که تعداد کسانی که برای کسب و کار خود به سمت اینستاگرام می‌روند همواره در حال افزایش است، بهمن‌ماه سال گذشته، سخنگوی دولت اعلام کرد که حداقل ۱۱۵ هزار صفحه اینستاگرام وجود دارد که درآمد خانوارهایی را تامین می‌کند.

سود نجومی دیجی‌کالا از آغاز فیلترینگ اینستاگرام

طبق جدیدترین آمارها که توسط پادرو که در زمینه ارسال کالاهای فروخته شده در شبکه‌های اجتماعی فعالیت می‌کند، ارائه شده: بیش از ۲۰۰ هزار کسب و کار فقط در اینستاگرام فعالیت می‌کنند.

بنابراین می‌توان پیش‌بینی کرد که انتقال ۲۰۰ هزار کسب و کار از اینستاگرام به پلتفرم‌های فروش مانند دیجی کالا، سود قابل توجهی برای صاحبان آن‌ها خواهد داشت.

از دیگر استارتاپ‌هایی که از بستن اینستاگرام منفعت مالی می‌برد، پیامرسان‌های داخلی مشابه اینستاگرام است. یعنی روبیکا با بخش روبینو خود.

در حالی که این اپلیکیشن هیچ ارتباطی با دنیا ندارد و اطلاعات، فیلتر شده به دست کاربران می‌رسد، هیچگونه شفاف سازی در مورد صاحبان آن و تغییرات مدیریتی این اپلیکیشن نیز وجود ندارد.

پیش بینی می‌شود که پس از اجرایی کردن طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی، این اپلیکیشن جایگزین اینستاگرام شود.

انتهای پیام

لینک کوتاه
https://spotnews.ir /?p=17640

216 نوشته
در دنیایی زندگی می‌کنیم که اخبار تعیین‌کننده بسیاری از معادلات جهانی هستند؛ حالا که در این راه قدم نهاده‌ام، انعکاس صحیح وقایع را یکی از مسئولیت‌های اجتماعی خود می‌دانم.

بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند
Banner psd created by oxurra - www.freepik.com