جهت دسترسی سریع‌تر به آخرین اخبار اقتصادی روز ایران و جهان، کانال تلگرام «اسپات نیوز» را دنبال کنید

محبوب‌ترین خودروهای دیوار

محبوب‌ترین خودروهای دیوار ؛ خرید پیکان دوباره افزایش یافت؟

03:33۰

طبق گزارش سالانه، محبوب‌ترین خودروهای دیوار در بخش آگهی‌های این وب‌سایت که پربازدیدترین مرکز خرید و فروش عمومی ایران، مربوط به پیکان و پورشه است.

به گزارش اسپات نیوز، وب سایت دیوار که پربازدیدترین مرکز خرید و فروش عمومی ایران است، اطلاعات متنوعی از انواع آگهی‌های خودرو منتشر کرده است. در این میان پیکان و پورشه، محبوب‌ترین خودرو‌های دیوار شناخته شدند.

مهم‌ترین حوزه‌های سرمایه‌گذاری برای مردم ایران، خرید مسکن و خودرو است. طبق بررسی‌های انجام شده، بخش اصلی بودجه خانواده‌های ایرانی صرف پس‌انداز یا پرداخت اقساط وام‌هایی می‌شود که به مسکن یا خودرو تعلق دارد. به دنبال افزایش قیمت ملک و زمین در سال‌های اخیر، مردم ایران به خرید خودرو توجه بیشتری نشان می‌دهند؛ چرا که محل مناسبی برای سرمایه‌گذاری به نظر می‌رسد و قیمت مناسب‌تری نسب به مسکن دارد. بررسی جدیدترین آمارهای سایت دیوار حاکی از آن است که تقاضا خرید خودو رشد قابل توجهی داشته است. به دنبال این بررسی‌ها و بررسی آمار آگهی‌های فروش خودرو در دیوار، محبوب‌ترین خودرو‌های دیوار معرفی شدند.

سال گذشته، یکی از معدود نسخه‌های ۸ سیلندر پورشه کاین در دیوار آگهی شد و طی ۷۲ روز، حدود ۳۸۸ هزار بازدید داشت. این خودر بین سال‌های ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۴ وارد بازار ایران شد؛ قیمت این خودرو از حدود یک میلیارد تومان شروع می‌شود و در برخی موارد خاص به پنج میلیار تومان هم می‌رسد. اکثر کاین‌های وارداتی به پیشرانه ۳.۶ لیتر ۶ سیلندر با قدرت ۳۰۰ اسب بخار مجهز هستند.

پراید، رتبه دوم محبوب‌ترین خودروهای دیوار

با بررسی آمارهای مربوط به بیشترین واژه‌های جست‌و‌جو شده توسط کاربران در دیوار به این نتیجه می‌رسیم که طی سال گذشته، کاربران دیوار واژه مبل را بیش از هر واژه دیگری (حدود ۲.۹ میلیون مرتبه) جست‌و‌جو کرده‌اند و در رتبه دوم، پراید با ۲.۶ میلیون جست‌و‌جو قرار دارد.

گفتنی است که ۱۶ درصد از کل واژه‌های جست‌و‌جو شده در دیوار مربوط به انواع خودرو بوده است. البته در میان هشت عبارت پر کاربرد در بخش جست‌و‌جو دیوار، دوچرخه‌، موتور و تراکتور هم وجود دارند.

برخلاف انتظار، بیشترین رشد آگهی‌ها مرتبط با خودرو پیکان است. در سال ۹۹ در مقایسه با سال ۹۸، آگهی‌های پیکان در دیوار ۲۳ درصد رشد داشته و همچنین بازدید این آگهی‌ها رد ۴۲ درصدی را نشان می‌دهد. این آمار نشان می‌دهد که پیکان مانند پورشه از محبوب‌ترین خودروهای دیوار محسوب می‌شود.

نکته جالب دیگر، کاهش ۲۶ درصدی تعداد آگهی‌های مختص به خودروهای خارجی و وارداتی در دیوار است. همچنین قیمت مدل‌های صفرکیلومتر در مقایسه با سال ۱۳۹۸ افزایش حدودا دو برابری را نشان می‌دهد.

انتهای پیام

لینک کوتاه
https://spotnews.ir /?p=17757

220 نوشته
در دنیایی زندگی می‌کنیم که اخبار تعیین‌کننده بسیاری از معادلات جهانی هستند؛ حالا که در این راه قدم نهاده‌ام، انعکاس صحیح وقایع را یکی از مسئولیت‌های اجتماعی خود می‌دانم.

بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند
Banner psd created by oxurra - www.freepik.com