جهت دسترسی سریع‌تر به آخرین اخبار اقتصادی روز ایران و جهان، کانال تلگرام «اسپات نیوز» را دنبال کنید

ثروتمندترین موزیسین زن دنیا

ریحانا چگونه ثروتمندترین موزیسین زن دنیا شد؟

04:32۱

ریحانا در حالی لقب ثروتمندترین موزیسین زن دنیا را از آن خود کرد که این ثروت و راه یافتن به لیست ۱۰۰ زن ثروتمند دنیا صرفا از راه اجرای موسیقی به دست نیامده است.

به گزارش اسپات نبوز، رابین فنتی (Robyn Fenty) که با نام ریحانا شناخته می‌شود، شرکت فنتی بیوتی (Fenty Beauty) را که یک شرکت تولید لوازم آرایشی بهداشتی است را در سال ۲۰۱۷ را‌ه‌اندازی کرد. او با راه‌اندازی این کمپانی به طور کاملا ناخواسته وارد دنیای بیلیونرها شد و هم اکنون ثروتمندترین موزیسین زن دنیا و یکی از اعضای شاخص لیست ۱۰۰ زن ثروتمند دنیا است.

دارایی ریحانا چقدر است؟

دارایی کنونی این موزیسین هم اکنون به ۱.۷ بیلیون دلار می‌رسد. طبق پیش‌بینی مجله فوبز (Fobes)، با این دارایی او به عنوان ثروتمندترین موزیسین خانم جهان شناخته می‌شود و درست در رتبه بعدی اوپرا وینفری(Ophrah Winfrey) قرار می‌گیرد که به عنوان ثروتمندترین مجری و بازیگر تلویزیونی شناخته می‌شود.

براساس تحقیقات، مقدار زیادی از درآمد ریحانا از شرکت فنتی بیوتی تامین می‌شود (حدود ۱.۴ بیلیون دلار) و باقی مانده درآمد او از شرکت لباس زیر Savage fenty به ارزش ۲۷۰ میلیون دلار و دستمزد او از بازیگری و شغل اصلی‌اش – خوانندگی – تامین می‌شود.

بهترین گزینه برای یک برند آرایشی

اگرچه این خواننده متولد باربادوسی تنها شخص مشهوری نیست که با حضور خود در فضای مجازی کسب درآمد می‌کند، با در نظر گرفتن این که او ۱۰۱ میلیون نفر دنبال کننده در اینستاگرام و ۱۰۲.۵ میلیون دنبال کننده در توئیتر دارد، بهترین گزینه برای مطرح کردن یک برند آرایشی و سرمایه‌گذاری در این زمینه است.

فنتی بیوتی به صورت پنجاه – پنجاه با یک شرکت فرانسوی به نام LVMH ادغام شده است. شایان ذکر است که این شرکت توسط برنارد آرنالت راه‌اندازی شده که دومین شخص ثروتمند جهان شناخته می‌شود. محصولات این کمپانی در طیف گوناگونی از رنگ‌ها عرضه می‌شوند، با پایه ۵۰ طیف از سایه‌های گوناگون به طوری که به سختی می‌توان رنگ‌های تیره‌تری برای خانم‌هایی با پوست رنگی پیدا کرد و همچنین در تبلیغات این برند از افراد گوناگونی استفاده می‌شود.

محصولات این کمپانی به صورت آنلاین در سفورا استور (Sephora stores) که متعلق به LVMH است، قابل خرید است. این محصولات به صورت مداوم فروش موفقیت‌آمیزی داشته‌اند. در سال ۲۰۱۸ که تنها یک سال از فعالیت این کمپانی می‌گذشت، درآمد سالیانه آن ۵۵۰ میلیون دلار بود.

بیشتر بخوانید:

در حالی که در پاندمی کرونا فروش محصولات آرایشی با افت شدیدی مواجه شد، کمپانی‌های لوازم آرایشی هنوز هم مانند قبل درآمد خوبی کسب می‌کنند.

خبری خوب برای ریحانا!

خبر خوب برای ریحانا این است که طبق پیش‌بینی فوبز، تمام نشانی‌ها حاکی از آن هستند که کمپانی فنتی بیوتی در حال رشد بیشتر است. در گزارش سالانه این کمپانی، LVMH اعلام کرد که فنتی اسکین (fenty skin) که سال گذشته راه اندازی شد، شروع بسیار امیدوار کننده‌ای داشت و موجب واکنش بی‌سابقه‌ای شد، به دنبال این اتفاق فنتی بیوتی جذابیت خود را به عنوان بزرگترین برند لوازم آرایشی حفظ کرد.

فنتی بیوتی تنها برند بیلیون دلاری ریحانا نیست. در ماه فوریه برند لباس زیر او با سرمایه ۱ بیلیون دلار سودی معادل ۱۱۵ میلیون دلار داشت.

۵ سال بدون آلبوم!

طرفدار‌های او تنها شکایتی که به این مسئله دارند این است که فعالیت او در این حوزه‌ها وقت او را پر کرده‌اند و خواننده‌ای که هر سال آلبوم جدیدی بیرون می‌داد، از سال ۲۰۱۶ تا به حال آلبوم تازه ی منتشر نکرده است.

از دیدگاه مالی این مسئله مشکل خاصی ندارد، چرا که او برندی را مستقل از خود ریحانا به عنوان یک خواننده به وجود آورده است و از سوی دیگر به گفته مشاور او، حتی اگر کسی سبک موسیقی او را دوست نداشته باشد، او به معنای واقعی یک سبک در دنیای زیبایی و مد به وجود آورده است.

انتهای پیام

لینک کوتاه
https://spotnews.ir /?p=17830

257 نوشته
در دنیایی زندگی می‌کنیم که اخبار تعیین‌کننده بسیاری از معادلات جهانی هستند؛ حالا که در این راه قدم نهاده‌ام، انعکاس صحیح وقایع را یکی از مسئولیت‌های اجتماعی خود می‌دانم.

1 دیدگاه

  1. saba.j.1380

    جالب بود ممنونم

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند
Banner psd created by oxurra - www.freepik.com